RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiye'nin İlk ve Tek Renault 9-11 Kulübü
Zaman: Prş Eyl 18, 2014 5:43 pm

Tüm zamanlar UTC




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: çekiş sorunu ve baskı balata
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 8:49 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Eyl 23, 2011 11:27 am
Mesajlar: 49
Arkadaşlar ,
98 broadway RNİ aracımın çekişi iyi değildi, lastikleri yeniledim+yağ değişimi+filtreleri+ bujiler+ buji kablolarını +şarj ve marj motor bakımlarını yaptırdım. Ama çekiş sorunu hem benzinde hem LGP de devam ediyor.. Düşük viteslerde motor atak değil ve bağırdığı kadar gitmiyor arabam . Baskı-balata da biraz kaçırma var demişti usta istersen değiştirelim demişti ama şuan 3.000 d/d 5.vites 100 km , 4.000 d/d 5.vites 140 km hıza ulaşabiliyorum..

Baskı balata sorunlu olsa bu hızlara ulaşılabilir mi? Ve çekişle ilgili yorumlarınız nedir?

_________________
1998 Broadway Rni. Atiker LPG.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 1:40 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 9:29 am
Mesajlar: 3409
önemli olan o hıza düzdede yokuştada ulaşması.Yani düz yolda 5. viteste 3000 devirde 80 yapıyor,yokuş çıkarken 5. viteste 3000 devirde 70 yapıyorsa balata ömrünün sonuna gelmiştir.Bu testi şapın bakalım ne çıkacak.;)

_________________
Bâki kalan bu kubbede hoş bir sâda imiş...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 1:48 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Eyl 23, 2011 11:27 am
Mesajlar: 49
yokuşta araba gitmek istemiyo ki... vites istiyo arttırıyorum bu seferde motor boğuluyor, tekrar vites düşüşüp cıkıyorum.
bu arada ateşleme sisteminin buji uçlarından "ateşleme kalitesi" ölçülüyormuş... bunu sanayide kim yapıyor acaba?

_________________
1998 Broadway Rni. Atiker LPG.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 3:49 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 9:29 am
Mesajlar: 3409
keskin80 yazdı:
yokuşta araba gitmek istemiyo ki... vites istiyo arttırıyorum bu seferde motor boğuluyor, tekrar vites düşüşüp cıkıyorum.
bu arada ateşleme sisteminin buji uçlarından "ateşleme kalitesi" ölçülüyormuş... bunu sanayide kim yapıyor acaba?

Motorun bakıma ihtiyacı var. ;) Buji 10.000 de bir değişir.Km sine göre gerekliyse değiştirin.Dediğiniz testide hiç duymadım. :D

_________________
Bâki kalan bu kubbede hoş bir sâda imiş...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 8:42 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 6:46 pm
Mesajlar: 6417
Konum: sence ?
Buji 10binde mi değişiyor ? , 30.000 km oldu mazda'nın ,yarın değişelim biz.
normal bir motorun bujileri 25-30 binde değişir .


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 8:45 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:40 am
Mesajlar: 3572
Konum: Eskişehir 93 RENAULT 11 RAINBOW
bujiden bujiye fark var mıstaa takımı 15-16 liralık buji bahsedilen caponlar gibi buji kullanmıyolarki

_________________
1.6 TeaM ForEveR

Biz bize yeteriz 1.4 severiz


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 8:47 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 6:46 pm
Mesajlar: 6417
Konum: sence ?
spring'te 20bini görmeden değişmiyorduk ,öyle emminin dediği gibi ekoyem nekoyem değil ,belçika işi champion N12YC kullanıyoruz spring'te.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 8:52 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:40 am
Mesajlar: 3572
Konum: Eskişehir 93 RENAULT 11 RAINBOW
samsunlu R-9 yazdı:
öyle emminin dediği gibi ekoyem nekoyem değil ,belçika işi champion N12YC kullanıyoruz spring'te.

:D :D amca bu ya bulur böle bujileri

samsun gibi memlekette olsa herkes 20 bin kullanır gel buralarda kullan :D :D bi kış geçince bujiler iptal allahtan platinledimde nihayet 2. kışı da aynı bujilerle geçiriyom :D

_________________
1.6 TeaM ForEveR

Biz bize yeteriz 1.4 severiz


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 8:56 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 6:46 pm
Mesajlar: 6417
Konum: sence ?
Arkadaşın sorununa gelecek olursak , hafif kaçıran baskı-balata , hızını bulunca belli etmeyebilir ,benim başıma aynı olay gelse baskı temizse balata çaktırırdım ,yenisini bile almazdım ,ki 94 spring (karetta) de çakılı olan balatamız en az 3-4 sene olmuştur, at gibide gidiyor.
yok ben rahat edemem derseniz ,110 tl gibi bir rakamdı valeo set.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 8:57 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 6:46 pm
Mesajlar: 6417
Konum: sence ?
mazda'ya tavsiye ettiler bosch platinium buji ,takımı 45-50 tl ,usta daha verimli olur diyor ,kararsızım.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 9:01 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:40 am
Mesajlar: 3572
Konum: Eskişehir 93 RENAULT 11 RAINBOW
ben ondan kullanıyorum lpg için olanından

_________________
1.6 TeaM ForEveR

Biz bize yeteriz 1.4 severiz


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 9:11 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 6:46 pm
Mesajlar: 6417
Konum: sence ?
sakin ,bana göre sakin kullanımda yakıtı gayet normal şehir içi 20-21 kuruş ,uzun yolda 16-17 kuruş ,buz gibi motora tek marş alıyor ,bujiler bosch süper plus ,platinium lpg için iyi diyorlarda ,benzinde sorun çıkarırsa ?


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 9:19 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 8:40 am
Mesajlar: 3572
Konum: Eskişehir 93 RENAULT 11 RAINBOW
2010 ekim den beri galiba kullanıyorum benzinde de kullandık herhalde sıkıntı yok merak etme takma kafana
lpg double platinium modeli bendeki

_________________
1.6 TeaM ForEveR

Biz bize yeteriz 1.4 severiz


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cum Oca 06, 2012 9:49 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Eyl 04, 2011 10:40 am
Mesajlar: 3443
Konum: Tekirdağ / Şarköy
Bende de iridium var 70-80.000km gidiyor geçen hafta söktüm baktım hala tertemiz... Performansı MÜSLİM sölesin...

_________________
Biz, Bize Gerici Diyenlere;
DEH Demek İçin Gerideyiz...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Oca 07, 2012 7:31 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 9:29 am
Mesajlar: 3409
samsunlu R-9 yazdı:
Buji 10binde mi değişiyor ? , 30.000 km oldu mazda'nın ,yarın değişelim biz.
normal bir motorun bujileri 25-30 binde değişir .

abi biz o motorun üstündeki koda göre buji alıyorduk ve ustam 10.000 de bir dğeiştiriyordu. ;) :unknown: :)

_________________
Bâki kalan bu kubbede hoş bir sâda imiş...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Oca 07, 2012 7:32 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 9:29 am
Mesajlar: 3409
ahmetcan466 yazdı:
Bende de iridium var 70-80.000km gidiyor geçen hafta söktüm baktım hala tertemiz... Performansı MÜSLİM sölesin...

Maşallah :Yahoo!:

_________________
Bâki kalan bu kubbede hoş bir sâda imiş...


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Oca 07, 2012 8:44 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Çrş Eyl 21, 2011 7:29 am
Mesajlar: 35
keskin80 yazdı:
Arkadaşlar ,
98 broadway RNİ aracımın çekişi iyi değildi, lastikleri yeniledim+yağ değişimi+filtreleri+ bujiler+ buji kablolarını +şarj ve marj motor bakımlarını yaptırdım. Ama çekiş sorunu hem benzinde hem LGP de devam ediyor.. Düşük viteslerde motor atak değil ve bağırdığı kadar gitmiyor arabam . Baskı-balata da biraz kaçırma var demişti usta istersen değiştirelim demişti ama şuan 3.000 d/d 5.vites 100 km , 4.000 d/d 5.vites 140 km hıza ulaşabiliyorum..

Baskı balata sorunlu olsa bu hızlara ulaşılabilir mi? Ve çekişle ilgili yorumlarınız nedir?


şunu deneyebilirsin. el freni çekiliyken 1 e veya geriye tak, pedalı yavaşça kavrama noktasına getirip hafifçe gaz ver. aracın freni zorlama durumu balatayı belli eder.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Oca 07, 2012 9:59 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Eyl 23, 2011 11:27 am
Mesajlar: 49
arkadaşlar cevaplar için teşekkürler... El fren testini daha önce denemiştim arka çöküyor ama arabam az da olsa gidiyordu bu yüzden emin olamadım baskı -balatanın durumundan..
Dün akşam yokuşta 2.vites ile kalkmayı denedim, normalde stop etmesi gerekirken zorda olsa kalkıp hareket edebiliyorum...
Birde yine yokuşta el freni çekmeden sadece viteste bıraktım, araç 2 saniyede bir 10-20 cm kayıyor kendiliğinden...
Şehir dışı yakıt ile ş.içi yakıt tüketim miktarım aynı olunca bugün arabamı ustaya bıraktım baskı balata değişimi için...
Şuan ameliyat masasındadır...Aracı test ettikten sonra izlenimlerimi buraya yazarım... Bu arada baskı balata 120 TL işçilik 130 TL ...
herkeşe iyi günler.

_________________
1998 Broadway Rni. Atiker LPG.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Oca 07, 2012 3:26 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cum Eyl 23, 2011 11:27 am
Mesajlar: 49
arkadaşlar arabamı aldım biraz gezdim ... Sorunlarım bitti çok şükür..Debriyaj pamuk gibi olmuş, sanki ayağımın altında pedal yok gibi... herkese teşekkürler...

_________________
1998 Broadway Rni. Atiker LPG.


Başa Dön
 Profil  
 
MesajGönderilme zamanı: Cmt Oca 07, 2012 3:53 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 6:46 pm
Mesajlar: 6417
Konum: sence ?
Geçmiş olsun ,ne demiş şair ? ''en iyi tamir bakımdır''


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye